Ahad 2 minggu lepas kan ibu buat nasi lemak jadi tengahari makan yang sama je. Bila dah petang rasa lapar pulak bangun dari tidur. Ajak Kak Widad keluar medang. Singgah rumah nenek dulu sebab tau nenek sorang² jadi bawa keluar sekali.
Menu lebih kepada masakan Melayu.
Kopi Ais dan Ais Kosong.
Kak Widad dah cakap nak makan Kaya Butter Toast. Tapi agak kecewa sebab dia punya expectation macam kat Hock Kee. Tapi makan je lah sebab dah ada kat depan mata.
Nenek pilih Hor Fun.
Nenek tak nak order air sebab dah ada sup. Jadi share je air.
Kak Widad dah cakap nak makan Kaya Butter Toast. Tapi agak kecewa sebab dia punya expectation macam kat Hock Kee. Tapi makan je lah sebab dah ada kat depan mata.
Nenek pilih Hor Fun.
Habis nenek makan walau sebelum ibu ambik kat rumah katanya baru lepas makan nasi.
Portion pun secukupnya. Nenek memang suka sup² gini, comfort food lah gitu.
Clear soup ni kan dia tak banyak rempah.
Ada diberi chilli oil kalau nak pedas.
Suka teksturnya basah² dan hirisan dagingnya nipis dan lembut.
Cuma pada ibu dan nenek ada sedikit rasa masin tapi Kawi kata ok. Haa... lidah masing².







Macam tipis sangat rotinya nya ๐ ๐ . Unik juga nama dia, Kolumpo... Tadi saya pikir pronunciation untuk Kuala Lumpur, ternyata memang nama cafe nya itu ๐
ReplyDeleteTipis dan kurang crunchy.
DeleteKuala Lumpur memang kami panggil Kolumpu je๐ .. mungkin itu lah asalnya.
Slalu makan yg kat cawangan sri rampai.. tp always penuh je...
ReplyDeleteSana penduduk ramai hehe
DeleteMee goreng daging tu sedapnya tengok.. kita suka style goreng macamtu Ibo...
ReplyDeleteHaa betul sedap SL cuma sayang masin sket tapi habis laaa๐
DeleteKalau slang kampung memang kolumpo la kita sebut. Hihi. Nampak sedap mi goreng tu.
ReplyDeleteHehe... budak² sekarang je sebut Key El ๐
Deleteeh..eh..kita tgh diet dia tayang plak mee goreng daging ye....scroll laju2 la x nak tgok..roti tu takpe...
ReplyDeleteHahahahah... masa akak nak order tu auto teringat mee goreng daging SA๐
DeleteMacam pernah dengar Kolumpo Kopotiam ni. Baca dari blog sape entah. Menariknya tableware kopitiam. Ada nampak juga tableware macam ni kat blog kak SK.
ReplyDeleteMenarik Hor Fun pilihan nenek. Suka jenis sup jernih macam tu. Okaylah porsi tak besar. Cukup untuk perut kita yang tak makan banyak ni.
Hihi..ibu kena buat peace sikit bu baru tak nampak macam gambar pasport. hihi...Sekali imbas dah nampak macam Wafi pulak.
Hahahaa.. idea menarik buat peace tu๐๐
DeleteMee goreng daging nampak menggiurkan. Ibu mungkin muka serius sebab hendak fokus untuk makan gamaknya ye
ReplyDeleteBukan sebab itu Sarie... muka penuh bulat macam nak ambil gambar passport. Dahi, pipi, dagu semua kena nampak๐คฃ๐คฃ
DeleteBaru nak pi sini tadi, tapi Abang Farid nak makan chicken rice di LOTUS pulak.
ReplyDeleteLenkali boleh pi tapi kalau nak lebih banyak pilihan pegi kat Hock Kee.
Delete