Pages

Friday, June 12, 2015

2H1M - Mempelam Raja & Sawah Padi

Destinasi seterusnya, kita cari mempelam plak. Kan biasa kalau ada sawah padi, biasanya ada mempelam.
Dari galeri padi tu kita menghala ke belakang dalam 2 km kalau tak silap.


Mango King nama tempat ni. Sekeliling penuh pokok mangga.


Minta potong dan makan di bawah pokok.
Masa ni Bami tak nak turun kereta. Panas katanya.


Mangga ni memang super sedap. Manis dan nyummmm...

Patah balik ke jalan besar, sebelum lalu galeri padi tu kita berhenti tepi jalan untuk ambik gambar.

Menguning keemasan. Bagi anak2 pegang pokok padi plak.
Pegang je yer.. tak boleh petik bawak balik.


 Masa ni dah hampir jam 1 pm. Panas ni... tapi sebab nak juga ambik gambar, kita tahan sket.


Si kecik ni nak juga main buih.. Seronok tengok buih2 terbang dek angin.
Luas mata memandang kan...


Punyalah silau... gambar jadi gelap. Yang pokok kecik2 tu rasanya limau kasturi. Nampak sorang makcik tengah bersihkan pokok2.

Habis dah kita teroka sebahagian kecil Sekinchan.

1 comment:

  1. Adoiiiii , teringat la pulak kat mempelam tu ...perghhhh

    ReplyDelete