Pages

Tuesday, September 1, 2026

Makan Malam Di Bumbu Babah

Bila PH tulis makan kat Bumbu Babah TF, ibu teringat macam ada nampak dalam draft yang kami makan kat Bumbu Babah juga. Bila tengok date draft tu 18 Nov 2025. Makannya tak ingat bila... dah lama sangat.

Kami pergi sebelah petang... masa tu nak ngeteh kununnya. Jalan² sampai Saujana Utama. Tapi perut rasa lapar tu yang cari tempat makan terus. Nampak Bumbu Babah, ayah suggest makan kat situ je.

Tak ingat kenapa ambil sirap.. dah lah sejuk². Ke dia ada pakej.

Nenek pilih ikan keli.

Nasi ibu dan ayah camni.. ada pucuk ubi rebus, gulai kubis+kacang panjang (rasanya), sambal hijau dan merah juga telur rebus.

Nenek dah lapar.

Ambil lauk paru goreng, ayam goreng dan rendang daging.


Lepas makan kami solat Maghrib kat salah satu surau Saujana Utama dulu.
 
Lepastu ngeteh pulak. 
Rasa tak puas makan sebenarnya. Dia kenyang tapi ada sesuatu yang kosong😅

Masuk kedai mamak pulak nak minum panas². Lepastu takkan nak minum.. nak juga ngunyah².. orderlah tosei, makan kongsi.
 
Juga roti canai, ibu sorang makan.

Perutnya molor.
Jadi boleh makan lagi 🤭🤭
Lepastu rasa menyesal.
Sudahlah... dah begitu pengakhirannya.

No comments:

Post a Comment