Pages

Sunday, December 10, 2017

Nenek mengerjakan umrah

Nenek dah dijadualkan untuk mengerjakan umrah dari 9-19 Dec 2017.
Kak Widad yang excited nak pergi hantar ke KLIA tapi tak dapat pergi. Petang semalam Cik Baya pickup ibu dan Wafi di KPJ. Kalau ikut, ayah kena jaga Kawi tapi memandangkan Kawi nak 'me time' kita turut kan je lah.
Pesan kat nurses yang kita akan tinggalkan Kawi sorang.. anything minta Kawi press the button which cost u hahaha..

Penerbangan nenek dijadualkan pada jam 9.40 malam. Dikehendaki berkumpul pada jam 5.30 pm. Jadi kami bertolak jam 3 pm. Kereta banyak but moving lah gitu.. asar tu dah dekat nak sampai KLIA.

Habis solat dok mencari mana lah jemaah yang lain. Kawan yang pergi sama tak angkat telefon.. adoii... dalam 5.40 baru lah nampak kawan nenek yang pergi sekali. Patut sebelum tu dah konfirm tunggu di kaunter mana.. mebi nenek tak perasan.

 Drivers turunkan kami di balai pelepasan. Syiok arr nampak ramai yang nak gi umrah dari few travel agency.

 Nenek excited.. happy je walau nampak penat.. katanya tido jam 2 am..

 Tiket dan tag.

 Nenek pergi dengan few friends melalui Rabbani Travel and Tours Sdn Bhd. Kumpulan ni ada 48 orang.. next grup bertolak jam 1 am.. so mereka akan berkumpul di Madinah dengan bilangan 200 jemaah.

 Adik beradik yang dapat berkumpul. Tak dapat join, ummi di Perak, Cik Ujang ada family day di Ulu Yam dan Cik Cha yang bertugas di PWTC.

Mural ni baru.. kita ambik pic dulu.

Nenek check in dalam jam 8.00 am. Since dah masuk isya kita solat dulu dan kemudian ke Restoren Adam Lai di Shah Alam. Kita sampai dekat jam 10.15 pm. Masing2 dah lapar. Alhamdulillah .. service cepat dan makanan pun sedap.

Then, Cik Baya hantar ibu ke KPJ.. Wafi ikut Cik Elis tidur di Jln Wak-wak. Tido hospital nanti selsema plak.

Sampai di bilik, Kawi masih berjaga.. dok layan insta lah tew.

So hari ni dia dok tido je hohohoho


Oh yaaaa... nenek naik A380.. kapal terbang besar.. double deck.. kalau ikut tiket nenek ada "U" nenek duduk di upper deck.. huwaaa... ala2 naik bas 2 tingkat gitu.

Tadi minta nenek doakan kami pula dapat pergi.

Insyaallah nenek balik 19.12.17 jam 6.40 pm

No comments:

Post a Comment