Pages

Thursday, March 28, 2024

Buka Puasa Di Petronas

Ini cerita semalam bila kami berbuka puasa di Petronas Kundang LATAR hala utara. Kami dalam perjalanan ke utara untuk ke sekolah Wafi. Singgah tidur rumah ummi di Tapah. Keluar rumah jam 7 pm dan memang sudah plan untuk berbuka di luar sahaja.

Juadah berbuka pun ayah dapat dari kolej. Dapat 2 set bungkusan makanan yang berisi nasi putih+sayur kobis+ayam masak kicap, kuih burger mini, apam gula merah, roti john mini, epal dan kurma.

Alhamdulillah rezeki di bulan puasa. Rasanya setiap minggu 2-3 kali dapat bungkusan makanan yang disedekahkan. Sebenarnya makanan² tersebut untuk student kolej tapi bila tak ramai student yang ada maka staff dan lecturer kolej dapat.

Suka Petronas ni sebab sediakan kerusi meja untuk pengunjung makan. Tempat pun selesa dengan kipas² disediakan. Petronas ni memang jual sarapĆ n yang pelbagai jenis (vendor hantar) jadi hari biasa akan ada ramai orang breakfast di situ sebelum meneruskan perjalanan.

Sampai Tapah kami singgah resto mamak pula  Cari makanan dan minuman panas sebelum ke rumah ummi.
 

7 comments:

  1. selamat bermusafir kak pergi&balik...kalau bertolak siang hari ujian jalan jauh bulan puasa ni tak tahan mata je lah nak kudap2 tak boleh

    ReplyDelete
  2. bagusnya siap sediakan meja dan kerusi lagi. senang pengunjung nak duduk makan kan.

    ReplyDelete
  3. Semoga selamat pergi dan balik Kak šŸ¤²
    Tak pernah singgah R&R LATAR, selalu nampak sunyi je...

    ReplyDelete
  4. Sejak Wafi tinggal di asrama, selalulah ayah dan ibunya ulang alik ke utara. Alhamdulillah, dapat berbuka puasa dengan selesa.

    ReplyDelete
  5. Moga musafir hari tu dipermudah ya.....

    ReplyDelete
  6. mee goreng tu menikan kalbu la..SA dah la pencinta mee goreng

    ReplyDelete