Pages

Wednesday, March 6, 2024

Persiapan Balik Asrama dan U

Lagi 2-3 hari anak-anak akan pulang ke sarang. Barang keperluan sudah dibeli tapi tu lah.... ada je yang tertinggal walau sudah dipesan banyak kali. Memang ada dibuat list tapi beranak-pinak juga barang yang diperlukan.

Tadi terpaksalah pergi ke Watson dan Mr Diy. Jam 8 pm ibu sampai rumah, terus ambil Wafi dan Abang Imi. Dah pesan minta Bami drive sebab ibu agak letih. Kalau boleh nak tunggu dalam kereta je tapi tu lah... Wafi mesti nak tanya pendapat ibu bila beli barang. Hurmmmm

Barang² Wafi ni walau lebih 2 minggu dipesan untuk packing tapi slow progresnya. Dalam kereta balik dari shopping ibu dah mula jadi ๐Ÿคข. Sampai rumah lekas² Wafi masuk bilik dan sambung mengemas. Tak adalah banyak mana sebab dari last week ibu dah tolong susunkan baju² masuk dalam luggage. Tinggal stationeries dan barang keperluan diri yang dibawa balik dari asrama dan yang baru dibeli perlu disusun semula. Selagi belum masuk beg berseleraklah bilik. Baju² asrama dan sekolah ibu dah iron siap² sekali masa ibu iron uniform kerja.

Bila dah siap masukkan dalam beg, ibu minta Wafi alihkan ke tepi pintu, senang nanti nak masuk dalam kereta.

Inilah hasilnya.. jadi 7 beg ๐Ÿคช. Beg nampak besar tapi tak adalah berat sangat kecuali luggage saiz 20" isi baju dan beg berisi buku² teks. 

Jenuhlah Wafi nak mengangkut naik asrama sorang² nanti. Kalau ibu boleh naik pasti tolong angkatkan. Parents tak boleh masuk asrama kecuali untuk pendaftaran Form 1.

Ini luggage Kak Widad. Saiz 24" bolehlah isi baju dan sedikit makanan. Kawi mana nak bawak makanan banyak².

Paling relax sekali Bami... lelaki kot.. lagipun tak adalah sapa nak tolong packingkan. Pandai² lah buat. Beg sebelah kanan tu ibu dah isikan makanan kering seperti mi segera dan makanan dalam tin.

Legalah sikit bila persiapan anak-anak sudah hampir siap. Tak adalah berkejar² balik ofis.
 

8 comments:

  1. Pia pun belum siap lagi kemas barang..ada je yang tertinggal nak beli,dah sebulan duk ulang beli barang asrama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa tu.. selagi tak masuk asrama selagi tu lah adaaaaaa je yang nak dibeli๐Ÿ˜†

      Delete
  2. Sekali bila dah pack beranak-anak begnya. Kesian dorang kena ulang alik angkut barang. Kalau tingkat atas lagi naya. Semoga dipermudah segala urusannya. Aamiin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat boleh kurangkan beg.. sekali cam sama je dengan balik haritu.. mungkin barang sampingan yang banyak sebab baju seluar tu standard je, cukup 1 luggage.

      Delete
  3. Pernah Dania berkemas juga nak balik....sekali dah tiba sana dan ummi dan ayah dah balik rumah dah....tertinggal barang pulak....adehh.....

    Banyak juga barangnya tu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tertinggal barang tu macam standard je hehehhe..
      Memang banyak Ezna.. jenuh juga nak angkutnya.

      Delete
  4. Aisssh 3-3 nya nak balik ya kak. Sepi rumah ๐Ÿ˜…. Anak saya masih lama belajar jauh macam nih. Kalo sekolah elementary , junior dan high school, di sini mostly memang tak asrama. Nanti pisah kalo dah kuliah lah. Itupun kalo kuliah di luar jakarta ๐Ÿ˜…

    ReplyDelete
  5. Sunyi balik la ibunya kan..semua anak2 dah balik belajar ..

    ReplyDelete