Pages

Saturday, September 5, 2026

Habis Dah Cuti Wafi

Cuti hari ke-9 sempena Cuti Persekolahan Penggal 2. Pagi ni Wafi naik ETS jam 10.22 am.

Friday, September 4, 2026

Melawat Kilang Beryl's Chocolate, Seri Kembangan

Dari rumah Cik Ami kita menuju ke Kilang Beryl's yang terletak di Seri Kembangan.
Macam drive 20 minit je.

Alang-alang dah drive jauh dari Klang, better lah jalan-jalan kat area sana.

Bawa rombongan anak-anak.
Dulu anak-anak kalau rombongan sekolah mesti akan ke sini.
Jumpa gambar masa Kawi pergi masa sekolah Taski.

Wafi dah siap tukar baju dari rumah Cik Ami.
Ibu dan Kawi ada je bawa baju salin tapi malas pulak nak tukar-tukar.





Masa kami masuk ramai pengunjung. Mungkin sebab hari Sabtu dan kebetulan cuti sekolah. Cik Ana ada pergi hari Khamis bawa anak-anak Pra. Katanya tak ramai masa tu.

Kami terus naik ke tingkat atas, bahagian pameran.
Antara info-info menarik berkaitan penanaman dan produk koko.

Juga peralatan yang digunakan.

Bacalah perlahan-lahan sebab ruang pamerannya pun tak begitu besar.

Join sekali geng-geng ini. Ada staff Beryl's sedang memberi penerangan kepada mereka.

Patung bergerak ini menarik perhatian.

Masuk kedai yang menjual coklat pula.

Ibu beli yang ini, tak kisah defect shape sebab murah. 
Kalau beli yang kotak 12 pcs RM6.90, ada offer. Beli kat Urban Fresh RM7.90
Ni beli sepeket RM10 melambak-lambak isinya.

Favourite ibu, Tiramisu.
Nampak bentuknya yang tak sama.
Is okay... dalam perut bertemu jua 😁
Rasa menten.. sedap je.

Wafi dan Kawi pilih sendiri coklat yang mereka mahukan. Ada matcha, strawberry dan lain-lain. Tak ingat pulak.

 
Ni anak-anak sedang menikmati aiskrim Dark Chocolate. Beli 4 sahaja kongsi sama-sama.
Satu pc tu RM10. Ibu ada rasa, sedap juga sebab tak manis dan terasa coklatnya yang agak pahit.

Bila dah habis makan aiskrim baru kami keluar. Masa ni pun dah jam 5 lebih.

Grinding machine yang digunakan untuk memecahkan biji koko.. lama lah ni sekarang mesti dah canggih.

Ambil gambar kat luar pula.




Pokok koko yang sebenar.. ada lah tu buahnya atas pokok.

Jom lah balik Wafi.. ada tempat lain nak pergi ni.
Lepas lawat Kilang Beryl's kita nak ke MAEPS Serdang, nak join the crowd tengok MAHA 2026.

Sebelum tu singgah Masjid UPM, Serdang.
Ehh.. teringat Ezna dan Dania bila sebut pasal UPM.

Lega betul duduk bawah kipas ni.. terasa sejuk. Kat luar walau dah jam 5 lebih terasa bahang.

Temankan Kak Widad

Cerita Sabtu 29.8.2026 lepas.
Patutnya Wafi je temankan Kakak Widad ke Majlis Perkahwinan kawan Poli kakak di Kajang. Ikut perancangan malam tu kat rumah nenek ingat nak buat BBQ tapi ramai yang dah ada program. Bila dah gitu tak perlu lah ibu prepare makanan. Tak ada apa nak buat, follow je lah Kawi.

Giveaway Wedding Anniversary SA & Suami Yang Ke 3 Tahun

 
Click banner to join 💃

Happy 3rd Wedding Anniversary, SA & suami! 🥂💐
Semoga terus bahagia, kekal bersama dan dipenuhi dengan lebih banyak kenangan indah di tahun-tahun mendatang. ❤️

Ajom kita beramai-ramai join 🥰

Tuesday, September 1, 2026

Makan Malam Di Bumbu Babah

Bila PH tulis makan kat Bumbu Babah TF, ibu teringat macam ada nampak dalam draft yang kami makan kat Bumbu Babah juga. Bila tengok date draft tu 18 Nov 2025. Makannya tak ingat bila... dah lama sangat.

Kami pergi sebelah petang... masa tu nak ngeteh kununnya. Jalan² sampai Saujana Utama. Tapi perut rasa lapar tu yang cari tempat makan terus. Nampak Bumbu Babah, ayah suggest makan kat situ je.

Hari Cuti Yang Bekerja

Breakfast pagi tadi, sandwich telur dan Moccona kosong.

Hari ini 1 September 2026 Cuti Peristiwa, diisytiharkan oleh Kerajaan Negeri Selangor sempena kejayaan kontinjen negeri muncul juara keseluruhan Sukan Malaysia (SUKMA) 2026.

Disebabkan pengumumannya hanya dibuat pada hari Khamis 24/8/2026 dan syarikat telah ada jadual sendiri maka cuti hari ini dijadualkan semula.

 
Company dah plan untuk shutdown pada 17 & 18 September untuk kerja-kerja baik pulih dan naik taraf pencawang TNB. Maka kami ngikutlah apa yang dirancang. Kalau Sabtu 12/9/26 takmau kerja bolehlah ambil cuti.

Lama lah sket cuti sempena Hari Malaysia nanti... 5 hari.
Ibu pun sedang menimbang-nimbang untuk berjalan.
Nak cari mangsa dulu sebab gang lain bekerja, ibu sorang je cuti.

Monday, August 31, 2026

Minum Petang Di Kolumpo Kopitiam

Ahad 2 minggu lepas kan ibu buat nasi lemak jadi tengahari makan yang sama je. Bila dah petang rasa lapar pulak bangun dari tidur. Ajak Kak Widad keluar medang. Singgah rumah nenek dulu sebab tau nenek sorang² jadi bawa keluar sekali.

Kali ni nak cuba Kolumpo Kopitiam terletak di Eco Grandeur.