Pages

Monday, December 28, 2020

Buat swab test Covid 19

Petang tadi whatsapp kat bos yg esok nak cuti since beliau tak sign lagi leave form ibu. Bos minta esok datang untuk buat ujian swab covid. Adeh... sebab dah plan untuk hantar Kawi ke poli, maka pergilah ibu mengadap dan explain. Bos kata why not buat sekarang since the doctor dan team masih ada di rest area.

Rupanya hari ni memang ada buat swab test bagi 2 company dari pagi. Ada few +ve cases. Maka main office pun kena buat juga. Ketar juga lah bila diberitahu untuk buat test.

Register dulu dengan petugas HR di situ. Mereka berikan satu tiub dan mempunyai nombor siri. Kemudian bagi pada doktor tiub tu. Masa ni  dah rasa seram sejuk. Doktor suruh lembutkan badan je sebab kalau keraskan badan akan rasa sakit.

Teringa pesanan nenek kalau kita ditimpa kesusahan baca doa Nabi Yunus... Lailahaillaanta subhanaka innikuntumminazzolimin.. masa ni dapat doa untuk lahirkan anak. Tapi doa ni kita bacalah sebab nak kena jolok hidung memang mengerikan. Baca je doa ni banyak-banyak.

Nampaklah batang bud tu... halus dan panjanh gitu. Doktor yanh dilengkapi dengan PPE minta kita dongakkan kepala. Masa dimasukkan batang tu rasa lembut je.... bila dah sampai dinding dalam masa tu lah terasa bud dikorek2 kat dalam tu. Masa ni ada rasa nyilu dan geli sikit. Macam nak bersin pun ada. Ibu takde pulak rasa terkeluar air mata sebab doktor buat smooth je.. tq doc😊

Macam ni lah nak tengok result covid 19.

Tunggulah beberapa minit sehingga kita akan dapat result. Ibu ingat sample ni kena hantar ke lab rupanya boleh dapat terus.

Alhamdulillah -ve.

Whatsapp bos bagitau result.. so yehaa... boleh cuti.

Begitulah pengalaman buat swab test covid 19. Yang nak kena buat jangan risau sangat. Insyaallah semua ok.

Lepas-lepas tu tekak rasa tak selesa... rasa nak telan air liur je. Bila dapat bersin.... fuhhh lega yang amat. Malam ni dah ok tekak.



No comments:

Post a Comment