Pages

Sunday, September 3, 2023

Bila Wafi Di Rumah

Cuti sekolah pun Wafi ada beberapa kerja yang perlu diselesaikan. Ini pun mujur lepas habis Ujian Akademik Pertengahan Tahun lebih banyak di padang untuk aktiviti Sukantara. Kalau kelas penuh tentu lebih banyak kerja sekolah yang perlu dibawa balik.

Itu sebab kita plan sama-sama, Jumaat, Sabtu dan Ahad hari Wafi berjimba-jimba. Layan handphone, jumpa kawan-kawan dan family outing. Kasi chance lah rehatkan otak. Isnin baru mula buat kerja yang cikgu sediakan.

Family area memang seleraklah dengan kerja Wafi. Pesan pada kakak jangan usik barang Wafi. 
Ini kerja Reka Bentuk Teknologi (RBT). Buat kotak menyimpan accessories. Mujur kotak Young Living ibu belum sempat buang, jadi bolehlah guna dengan sepenuhnya.

Kotak ni pun ibu pesan kakak, lepas Wafi sampai ke asrama barulah boleh kemas. 

Yeaaahhh..... semalam Sabtu memang all out lah kakak kemas rumah terutamanya family area ni.

8 comments:

  1. Wah buat projek apa tu untuk PSV?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehhh.. salah.. sepatutnya RBT, sudah betulkan. Buat rak yang ada drawer untuk simpan accessories.

      Delete
  2. Ingat lagi dulu anak sibuk buat RBT dia. Jenuh nak fikir apa nak buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mama pun kena belajar sama kan.. adehhhh... sebenarnya malas nak fikir sebab dulu dah penat study, bila sampai anak pun kena study juga. Nak biar je tak sampai hati, jadi sama-sama perah otak.

      Delete
  3. kerja sekolah anak dah jadi kerja makpak juga sekarang ni kak...nak biar buat sendiri rasa ntah apa yg jadi kita juga sakit mata tengok,alih2 tolong la juga buatkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul... nak cepat tolong sahaja. Dah maknya kena belajar semula.

      Delete
  4. Di sana sudah masuk sekolah balik kak? Beda berarti ya libur sekolah Malaysia dan Indonesia. Kalo Indonesia june-july. ☺️.

    Kerja sekolah membuat sesuatu nih terkadang saya pikir susah sangat. Apalagi kalau sudah related dengan membuat sesuatu 😂. Dah lah saya tak berbakat dengan pekerjaan rakit merakit 😅. Untungnya anak saya suka, jadi lebih sering dia bisa kerjakan sendiri dengan teman2 nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minggu lepas cuma cuti 9 hari je Fanny, kita panggil Cuti Penggal Pertengahan Tahun. Cuti lama hanya pada akhir tahun tapi sebab pendamik cuti pada bulan February-March kalau tak silap.

      Wahhh... untunglah anak sangat berseni Fanny. Bagi moral support padanya.

      Delete