Pages

Saturday, September 2, 2023

Pulang Bermalam

Alhamdulillah Wafi sampai ke KTM Sungai Buloh tepat pada masa yang dijadualkan. Ini kali pertama balik sendiri bila Aisyah sudah bertukar semula ke sekolah asal. Gundah gulana juga hati ibu.. ialah.. anak kecil ibu bersendirian travel dari SP ke SB. 

Ibu ayah sangat kagum dengan Wafi.. anak yang berani dan berdikari. Mana taknya...umur 13 tahun travel sejauh 400km menaiki ETS sendirian. Bak kata Cik Wada, mana ada sendiri, dalam ETS tu ramai je.. hahahha
Okay.. ibu terlebih drama😆

Sekolah sediakan bas ke stesen KTM dan bas. Wafi kata ada few seniors dalam train yang sama cuma coach berbeza. Wafi seorang turun Sungai Buloh.

Sampai stesen baru Wafi keluarkan handphone yang baru diambil dari cikgu masa di sekolah tadi. Btw, student jauh dibenarkan bawa HP sebab menaiki public transport. Sampai di sekolah perlu serahkan kepada warden asrama atau Cikgu Kaunseling.

5.45 pm ibu dah sampai stesen KTM bersama Abang Imi. Ibu ambil time off keluar ofis jam 4.30 pm. Nanti kalau Bami dah masuk semula Unisza terpaksalah ibu pickup Wafi sendirian huhu..

Masyaallah.... terharu ibu bila nampak Wafi berjalan masuk dari platform.




Walau baru jumpa 2 minggu lepas, setiap hari rindukan anak ini 🥰🥰
 

No comments:

Post a Comment