Pages

Saturday, August 19, 2023

Kunjungan Pertama NSK Klang Sentral dan Kungfu Sushi

Balik dari klinik gigi ibu dah plan dengan Kakak Widad untuk singgah di NSK, Klang Sentral. Cadangannya nak beli lauk je sebab sayur yang beli di Econsave 2 minggu lepas masih banyak lagi. NSK di Klang Sentral ni besar sebab sebelum ni Pasaraya Giant di situ. Bila Giant tutup, NSK pula masuk. Layout semua tukar. Ingatkan NSK Meru tutup bila NSK Klang Sentral dibuka, rupa-rupanya tetap beroperasi walhal kedudukan keduanya tidaklah begitu jauh. Ibu perasan bahagian sayuran dan barang basah di Lotus Setia Alam kurang orang, mungkin ramai yang berbelanja di NSK. Kedua-dua pasaraya ni berdekatan juga cuma Lotus ada lebih banyak kedai-kedai luar.

Masuk NSK tak adalah ibu nak ambil gambar, lebih-lebih pulak. Ambil di bahagian yang tak ada orang je lah.

Plan asal : Beli bahan basah.

Tapi... biasalah.. bila masuk mall banyak benda distract 😁

Cari Sos Korean Adabi.

Kak Widad terpegun tengok susunan di NSK ni... walau barang banyak jenis tapi tersusun elok. Kakak kata pekerja kat sini semua OCD ke 😁😁

Bukan OCD.. tapi mereka ikut SOP betul-betul!

Obsessive-compulsive disorder (OCD) is a common, chronic, and long-lasting disorder in which a person has uncontrollable, reoccurring thoughts ("obsessions") and/or behaviors ("compulsions") that he or she feels the urge to repeat over and over.

Contoh ciri-ciri orang yang ada OCD : Menyukai keteraturan secara berlebihan

Kawi cari tepung Bestari, lama tak makan ayam goreng Bestari katanya.

Dapatlah ibu beli ayam, ikan pari, lampam, gelama dan kupang.

Sebelum keluar NSK, nampak pulak sushi.. singgah lah beli.


Sushi kat sini tak banyak sangat pilihan tapi bolehlah... bukan nak beli semua pun.
Bila ibu compare dengan Empire Sushi, harga kat sini agak pricey.

Pertama kali jumpa Kungfu Sushi

Rupanya kiosk sushi di SCM yang orang selalu beratur panjang tu adalah Empire Sushi, Kawi lah bagitau. Ibu pertama kali tahu tentang Empire Sushi ni dari Wafi sebab mak kawannya ada belikan sushi untuk dimakan bersama-sama. Masa kami outing tu lah pertama kali singgah di Central Square, Sungai Petani. Masa ibu dengar tu ingat Empayar Sushi 😂😂
 

2 comments:

  1. Dulu NSK kat Seremban baru buka memang meriah..sekali pergi last week x best dah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau NSK yang lama pun tak best, bau hanyir kuat sebab ia agak tertutup. Yang baru ni ok mungkin sebab baruuuu sangat. Cuma yang lama tu yang bahagian borong lagi banyak barangnya tu sebab ramai yang masih ke sana untuk beli secara pukal. Yang baru ni mungkin target dia pembeli yang beli dalam kuantiti biasa.

      Delete