Pages

Saturday, April 8, 2023

Bila Cef Tak Masak

Jumaat semalam kakak dah pesan tak dapat balik awal untuk masak berbuka dan akan berbuka dengan kawan-kawan tempat kerja. Jadi ibu plan beli je lah, malas nak berkejar-kejar balik masak. Lagipun tak defrost lauk lagi.

Ini lah yang dibeli di gerai makan berdekatan rumah. Pertama kali lah beli lauk dan sayur siap masak bulan Ramadhan ni. Balik rumah masak nasi je.

1/2 ekor ayam bakar RM10
2 ketul pari asam pedas RM14
2 ketul ayam goreng RM10
Urap/keluban RM3
Tauhu begedil RM6
Total RM43

4 orang makan untuk berbuka. 
Balance ikan pari 1/2 ketul tak habis, preheat je untuk sahur. Lepastu goreng telur mata.
Setel.

Kakak pulak dapat makan wagyu dengan kawan sekerja.. ahhhh huntonglaa aa bos belanja 😁. Ibu pun tak pernah merasa daging wagyu lagi!
 

2 comments:

  1. tu dia..sekali membeli tu kan kak...SA tobat dah x nak beli...basi la..x sedap xde rasa la..mahal plak..tauhu bergedil RM6 murah tu kak..SA beli hari tu RM8

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu yang malas nak beli lauk masa puasa2 ni.. semua benda sedap nak dibeli. Mujurlah sedap semuanya walau habis masa sahur.
      Kadang kuih tu kita memang rasa mahal tapi beli lah kunun bantu menjana pendapatan dan bila nak buat sendiri rasa tak baloi dan kita nak makan terus. Bila end-up rasa tak seperti yang kita harapkan.. itu yang sungguh kecewa.

      Delete